Composició del Consell d'Alcaldies
El CAM és l’òrgan de participació de tots els alcaldes i alcaldesses de la comarca en el Consell Comarcal del Moianès.
El CAM, convocat i presidit pel president del CAM, ha d’informar sobre aquelles propostes que siguin d’interès per als municipis, abans de sotmetre-les a l’aprovació del Ple Comarcal.
El CAM pot presentar propostes d’actuació al Ple del Consell Comarcal que siguin d’interès per a la comarca. En tot cas ha d’emetre informe previ sobre les qüestions següents:
- L’aprovació del programa d’actuació comarcal (PAC) o de la seva modificació.
- L'aprovació del reglament orgànic i de les ordenances, excepte pel que fa a les de contingut fiscal.
- Els acords sobre la creació i l’establiment dels serveis comarcals.
- Els plans sectorials comarcals.
- La modificació dels límits comarcals
- El canvi de nom o de capital de la comarca.
- Les iniciatives legislatives del Consell Comarcal.
- En el cas de conversió d’una competència municipal en comarcal.
- Quan el PAC o una norma de rang legal ho estableixi.
Igualment informarà de tots aquells altres assumptes que el Ple comarcal, el president o un nombre de membres del CAM no inferior a la quarta part ho sol·licitin.
Així mateix, el CAM podrà formular peticions i suggeriments i proposar iniciatives sobre temes de competència comarcal, que s’hauran de presentar per escrit. Els portaveus del grups polítics del Consell Comarcal en valoraran la inclusió a l’ordre del dia de la sessió del Ple del Consell que consideri convenient.
El CAM també serà informat amb caràcter general, per part del president, dels temes que afectin a la comarca.
President
- En breu publicarem la informació relativa al president del Consell d'Alcaldies per aquest mandat.
Alcaldes i Alcaldesses
- Sr. Eduard Sánchez i Campoy - Alcalde de Calders
- Sr. Eduard Guiteras i Paré - Alcalde de Castellcir
- Sr. Antoni Massot Mesquida - Alcalde de Castellterçol
- Sra. Laia Oller Sampé - Alcaldessa de Collsuspina
- Sr. Enric Maria Rovira Vila - Alcalde de l'Estany
- Sr. Joan Vilaplana Flamarich - Alcalde de Granera
- Sr. Dionís Guiteras i Rubio - Alcalde de Moià
- Sr. Arturo Arguelaguer Martínez - Alcalde de Monistrol de Calders
- Sra. M. Sonsoles Letang Jiménez de Anta - Alcaldessa de Sant Quirze Safaja
- Sr. Xavier Baraut i Roca - Alcalde de Santa Maria d'Oló
Les reunions del Consell d'Alcaldes i Alcaldesses del Moianès de l'any 2023 són:
- 13 de març
- 8 de maig
* A març de 2023 encara no tenim programat el Calendari d'òrgans col·legiats per la resta de l'any degut a les eleccions del mes de maig.